1.
Kennismaking
Tijdens de eerste kennismaking met jouw persoonlijke RE/MAX Makelaar wordt er uitgelegd waar RE/MAX voor staat en wat dat voor jou betekent. We bekijken jouw situatie en bespreken de kansen en mogelijkheden met betrekking tot de verkoop van jouw woning. Wat is er haalbaar en hoe realistisch zijn ieders verwachtingen?
2.
Huizenmarkt analyse
Uiteraard wil je jouw woning verkopen voor de beste prijs onder optimale voorwaarden. Jouw persoonlijke RE/MAX makelaar bepaalt de waarde van je woning aan de hand van factoren zoals locatie, onderhoud, grootte en buurt. We vergelijken je woning met recent verkochte en vergelijkbare woningen in de buurt. In de snel veranderende woningmarkt geven we je advies over de vraagprijs en bepalen we samen de meest effectieve verkoopstrategie die bij jouw wensen past.
Met RE/MAX bespaar je duizenden euro's dankzij aantoonbaar hogere verkoopprijzen. Gemiddeld liggen de verkoopprijzen bij RE/MAX 3,12% hoger dan het landelijke gemiddelde. Dit komt voort uit onze optimale commerciële verkoopstrategie en het grootste bereik onder potentiële kopers.
3.
Verkoopstrategie
Voor een optimale presentatie van jouw woning gebruiken we professionele fotografie. Deze beelden, samen met een deskundige en doelgerichte verkooptekst, verschijnen op Funda.nl, in de verkoopbrochure en andere verkoopkanalen. Overweeg de diensten van een interieurstylist, waar onze RE/MAX verkoopmakelaars vervolgens mee samenwerken. Kleine aanpassingen kunnen verrassende effecten hebben en dragen bij aan een succesvolle verkoop.
4.
Bezichtigingen
Nadat je woning succesvol in de markt is gezet, organiseert jouw RE/MAX verkoopmakelaar bezichtigingen met geïnteresseerden, die hij ook coördineert en begeleidt. Er zijn verschillende soorten bezichtigingen: een persoonlijke, een centrale waarbij meerdere bezichtigingen achter elkaar gepland worden, en de ‘Kom en Kijk’ – een vrij inloopmoment voor potentiële kopers zonder specifieke afspraak.
Jouw makelaar stemt de planning van de bezichtigingen met jou af. Tijdens de woningbezoeken is het beter wanneer je als verkoper niet aanwezig bent. Potentiële kopers zijn vaak eerlijker en kritischer in aanwezigheid van een makelaar, waardoor ze zich beter kunnen inleven in het wonen in de woning. Dit levert waardevolle feedback op, essentieel voor het verbeteren van de presentatie en later bij onderhandelingen.
5.
Onderhandelingen
Elke onderhandeling is uniek. De makelaar bepaalt samen met jou een strategie, waarbij niet alleen de prijs, maar ook de voorwaarden van essentieel belang zijn. Je RE/MAX verkoopmakelaar handelt volledig transparant en brengt ELK bod aan je over. Alle RE/MAX makelaars volgen onze code of ethics en behartigen exclusief jouw belangen. Jij beslist op basis van het bod en de voorwaarden aan welke koper je jouw woning gunt, met het juiste (objectieve) advies van je RE/MAX makelaar.
6.
Naar de notaris
RE/MAX regelt de benodigde afspraken en bereidt je voor op de ontmoeting met de notaris. Afhankelijk van de situatie kunnen verschillende documenten vereist zijn, zoals een kadasteruittreksel, een verklaring van erfrecht, een kadastrale kaart, het register van openbare erfdienstbaarheden, een afsplitsingsverklaring, en de annulering van eventuele eerdere grondkosten. Een gedegen voorbereiding op de afspraak verkleint aansprakelijkheidsrisico's.
7.
Sleuteloverdracht
Na overeenstemming over de koopovereenkomst stuurt de makelaar deze, samen met handtekeningen, relevante documenten, en een kopie van je identiteitsbewijs naar de notaris. De notaris bepaalt vervolgens de datum en het tijdstip voor het ondertekenen van de akte van levering.
Enkele dagen voor de overdracht van je woning bij de notaris ontvang je een concept van de leveringsakte en een afrekening. Samen met jou controleert jouw RE/MAX makelaar het concept om te verifiëren of alle gegevens correct zijn.
De makelaar begeleidt niet alleen de afspraak bij de notaris, maar staat ook klaar voor een eventuele eindinspectie, indien de koper hier behoefte aan heeft.
8.
Na de verkoop
RE/MAX streeft naar de beste dienstverlening in de makelaardij. Daarom waarderen we het zeer als we het verkooptraject samen kunnen evalueren. We verwelkomen alle vormen van feedback, of het nu een beoordeling, testimonial, review, of klanttevredenheidsenquête is.